Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Evil blog

torsdag, januari 26, 2006


Eftersom det här är min dator ->
så har jag en webläsare som heter Safari, det är den som kommer med. Det är en mycket fin webläsare, den funkar fint och gör inga allmänna väsen av sig. Det dumma är dock att vissa sidor inte riktigt förstår vilken fin webläsare Safari är och fullkomligen helstrejkar. Detta har resulterat i att jag inte kan blogga i Safari och får således använda mig av Firefox istället. Inte för att jag gråter för det, Firefox var den läsare jag körde när jag hade PC så... (och nej, jag tänker inte lägga in explorer, satans påfund) Men ändå, när ska världen förstå att det är mac som gäller?

6 Comments:

At 6:56 em, Blogger Karoleen said...

när grisar flyger (hm...låter bättre på engelska)

 
At 3:17 em, Anonymous Anonym said...

yeah yeah ;)

 
At 12:26 em, Anonymous Anonym said...

Det finns en anledning till att "Mac" rimmar med "smack"... ;)

 
At 12:54 em, Anonymous Anonym said...

ojoj ett sånt krig! (det finns en anledning att "PC" och "CP" består av samma två bokstäver)

 
At 9:26 em, Anonymous Anonym said...

Om man ska vara lite petig så är ju egentligen Mac:ar också en slags PC. I alla fall i ordets PC's sätta bemärkelse. Förvisso inser jag att dom flesta (inkl mig själv) menar icke-macar när dom säger PC. Men det är alltid kul att vara lite uppstudsig... ;)

Ber om ursäkt, Anna. Inte meningen att detta skulle bli en så djup "filosofisk" diskution om detta.

 
At 1:36 em, Anonymous Anonym said...

Haha, no worries, det är lugnt ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home