Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Tveksam

söndag, oktober 12, 2008

Jag har sen en längre tid haft en volymmascara från L'oreal (dubbel, vitt+svart) och varit ganska nöjd med den. Den senaste har dock börjat fälla efter halva dagen ungefär, vilket inte funkar. Ett krav jag ställer på smink är att det måste hålla i minst 10 timmar utan touch up, och det har den gjort också fram tills nu. Kanske ett måndagsexemplar, men det gav mig ändå chansen att testa något nytt, Dior. 

Jag är för det första förvånad över den extremt tjocka borsten! Hur ska man nå in i alla vinklar och vrår med den? Och sen vet jag inte om det blev så mycket volym av den heller (därav 3/5). Man kan säkert ha den en ledig lördag när man inte vill vara supersminkad, men ändå ha något på fransarna. 

Den perfekta kombinationen är i alla fall det vita underlaget från L'oreal och Dior ovanpå. Då blir det volym samt det sitter som berget! Ingen långsiktigt lösning, men det funkar för nu.