Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Skofråga

torsdag, december 07, 2006

Wedges har väl aldrig varit så hett som nu, så länge som jag kan minnas iaf. De syns överallt, i modereportage, collage,webshoppar, alla tycker att man ska ha wedges. Om man däremot tittar på de bilder som tas på kändisar och inofficiella modegurus från världen över, hur många är det som syns iförda wedges? Hur många är egentligen gjorda för dagligt bruk? Och hur många är gjorda för catwalken och i viss bemärkelse, konstens skull? Och oavsett när de ska användas, är de snygga? Visst, dessa kan jag tycka ser ok ut, men dessa? Fler exempel på tveksamma modelles finns ju lite varstans. Nu är det väl mycket de dyrare märkena, eller de stora modehusen som delvis sätter trender och detta har och kommer ju att efterapas, så att säga. Ett par liknande de från Chloé är på G in hos ASOS t ex.

Ända sen det förra gången blev hett med wedges införskaffade jag mig ett par i sandalvariant i Köpenhamn. Jättefina. Helt ok att titta på. Till synes inget fel på dem alls. Det underliga är att jag knappt använt dem. Anledningen har väl varit att de inte är så snygga på... Nu i somras tänkte jag att jag skulle göra ett ärligt försök, de är i kork med svarta remmar, så de går ju till det mesta ändå. Sagt och gjort, tyvärr har väl jag lite för smala fötter för att gå med höga klackar utan tå, och ärligt talat så såg det inte jättevackert ut.

Edit: Nu har jag faktiskt sett de från Christian Louboutin på en viss Nicole...!

Så min fråga är, vad tycker folk om wedges? Finns det snygga wedges? Och ännu bättre, äger du ett par, och om ja, hur ofta och till vad har du använt dem?