Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

1 i timmen

lördag, mars 10, 2007

Blev lite inspirerad av Karro som kört 1 kort i timmen, så jag tänkte att jag också gör det :)
Dagen idag började med att jag 0753 varknar, alldeles av mig själv. BBC radio one spelar, den går igång på timer strax före 06, egentligen bara på vardagar... Först måste jag i alla fall ha kaffe, bläddrar sen lite i DI weekend innan jag börjar städa undan efter igår, takeoutkartonger, ölflaskor, vinglas... Börjar fundera lite på frukost och sätter igång med blåbärspannkakor. De tar ju en stund att steka, så medans hinner jag måla naglarna och gå igenom alla de bloggar jag brukar läsa. Till slut blir all frukost klar och jag parkerar framför datorn och försöker få Adium att samarbeta med iTunes, det finns ju en funktion som ska visa i Adium vad som spelas, men den ville inte riktigt. Till slut måste jag ge upp och börja klä på mig, fikadate vid halv ett. Har äntligen fått plocka fram min V&R-rock efter vintern och matchar med smålandskasse för att sen ge mig ut i den strålande solen.
Kommer hem efter några timmar i sällskap med en v-ringad herrtröja i ull från HM + två par trosor. Ett sjyst sätt att bli av med bonuscheckarna tyckte jag, bra basplagg. Fortsatte lite under eftermiddagen att bråka med Adium samt hänga på nätet för att mot kvällen göra fajitas och se melodifestivalen, fick tyvärr inte med det på kort. För att överleva krävdes lite bubbel och nått glas vin som sen resulterade i en hastig och lustig utgång. Där finns det kort, men inget som kommer upp här :) Så det blev kanske inte 1 i timmen, men nära nog.

2 Comments:

At 8:00 em, Anonymous Anonym said...

Tjusigt värre :)

 
At 6:19 fm, Blogger Anna said...

Hihi, tack :)

 

Skicka en kommentar

<< Home