Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Shoppingbeteende - Analys

tisdag, december 02, 2008


Det finns en del termer som skulle kunna beskriva mitt shoppingbeteende, jag vet inte hur sunt det är att man kan kartlägga det, men here goes:
  • Förebyggande
  • Praktiskt 
  • Kvalité - kan diskuteras om det är prisvärt
  • Prisvärt - kan diskuteras om kvalitén inte är ok
  • Koordinerat
Dessa två skjortor är ett ganska bra exempel. De köptes på rea på HM, 98 kr styck. De kommer att bli otroligt användbara i sommar, till ex svarta shorts, lite lagom slappt. 

Jag skulle nog inte köpt dem till fullpris säg i slutet av våren, så viktiga är de inte. Och jag skulle heller inte bara köpt en, det är båda eller ingen. Hittar jag något jag verkligen tycker om och som är användbart ser jag inga problem med att ha samma plagg i flera färger. 

Man skulle kunna tycka att det låter ganska tråkigt, men tråkig kanske är ett annat ord för praktisk. Framför allt ska man också skilja på tråkigt och snyggt!