Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Klänning eller klänning

torsdag, februari 09, 2006

Jo, det är ju så att det ska firas 100 år nu i vår. Lite roligt sådär, inte bara för att återse gamla nära och kära utan för att man får gräva fram balklänningen igen :D
Har hittat min gamla (som jag kommer i!!!) + min systers (min=mörkblå, hennes=den andra)(hennes är för övrigt axelbandslös också). Har provat och struttat runt i båda, men det lutar åt min kära gamla. Den gör inte så att jag ser sjukligt blek ut + jag gillar färgen i största allmänhet på min. Att hennes är utan axelband är iofs jättesnyggt + att den är enklare att komma undan i än min, där jag måste ha nått slags hemmabygge för att inte alla band som man inte vill ska synas syns. Men jag har nog bestämt mig ändå, tror jag :)

Det är iofs inte ens helt säkert hur långt klänningen ska gå, det debbatteras lite om det nu. Jag har dock ett knälångt alternativ, ljuslila, lite 50talsaktig... kan hända att detta blir en rysare ända in på mållinjen!