Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Vårmode!

tisdag, februari 21, 2006

Så äntligen har de dimt ner, alla de stora vårnummren! Vältrar mig i ELLE och Vouge Uk.

1. Klänningen är tydligen favorittippad för ivår, allt från skjortklänningar till korta 60tals varianter. Själv ska jag nog försöka införskaffa en skjortklänning. Kan variera den med en söt sommarklänning jag fyndade på Hm i januari(!) samt en grön 40talsvariant. Tänk först med stövlar, sen när det blir varmare, platta svarta skor *lyrisk*

2. Vidare så förväntas stora väskor också bli en hit. Passar mig utmärkt, hänvisar till the baby-bag :) Min smålandskasse från Svenskt Tenn kommer dock att fortsätta vara favoriten, den är ganska rymlig den med (Rymlig innebär att dator, laddare, böcker, mat och nån form av läppglans går ner).

3. Bältena hänger kvar, i midjan såklart. Trenchen är också kvar, nytt är dock att den kan förekomma i en minivariant. Jag kommer glatt fortsätta använda min beiga *längtar till våren*

4. Shortsen har väl ingen missat, de ska tydligen vara den nya kjolen och komma i valfri längd. The skinny look på byxor är också här för att stanna. Tight över rumpan, låg midja och smalt kring anklarna. Hänvisar till tidigare införskaffade jeans som funkar super!

5. Vitt är tydligen hett också, både på kläder och accessoarer, och det har väl hänt förr. Vet väl inte helt om jag skulle göra mig i vita byxor dock... men jag har min vita kjol från förra gången vitt var hett och den funkar fint.

Det som också spås en framtid i vår är the kinky shoes, stora, glittrande i sprakande färger samt ränder, men det är något som jag personligen nog hoppar över...