Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Helg

söndag, oktober 22, 2006

Trots en omfattande sväng på stan igår med bra sällskap och stora visioner så blev det inget. Jag hade siktet inställt på stövlar och pumps, den senare en variant som jag spanat in på nätet, men som antagligen inte kommit in än då de inte fanns att hitta nånstans. Stövlarna fanns, i en tveksam storlek dock då jag misstänker att mina fötter krympt (eller så har de gjort om storlekarna). Hur som helst lämnade jag dem för en timme för att sen upptäcka att de var borta när jag kom tillbaka, klassisk miss. Nu står jag här utan stövlar, inte ens ett substitut. En i sällskapet lyckades av någon anledning komma över tre par skor...! Vi spanade även in en svart Filippa K-klänning, perfekt att ha som den lilla svarta för mer eller mindre all framtid, men 2300 kändes lite för saftigt... Får se om det känns annorlunda nästa månad :) Hellre att lägga ner lite extra på sånna grejjer man vet håller och funkar. Inte för att fynd på HM, Indiska etc på något sätt ska underskattas. Där kan man ju också hitta lite roligare saker som man kanske bara har ett tag. Jag gillar Din Sko av precis den anledningen.

Har idag dock tröstshoppat en söt blus med puffärm, trodde aldrig att jag skulle bli puffärmstypen då jag redan har ganska breda axlar... Men den satt faktiskt riktigt bra. Jag är nöjd :)