Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Vår

måndag, januari 29, 2007

Nog för att det är kallt som tusan ute så kan man iaf börja fundera lite på vårtrender:
  1. Ben! Minilängder, och t om nanolängder på både kjolar och shorts (och, jag vet, mini är inget prefix) är att vänta. Gärna med höga klackar. Jag hängde på trenden redan i höstas till omgivningens blandade förtjusning. Har i vinter kört en kort stickad poloklänning som ocskå känns helt rätt, även om den nog inte gör sig med bara ben.
  2. Klänningar. I alla dess former. Elle UK pratar om The Bandage, den klänningen du knappt kan andas i, än mindre sitta ner i. Jag skulle hellre gå för den romantiska med lite lager eller en hellång halterneck med lite grekisk känsla.
  3. Pajletter och stenar på plagg, gärna en topp eller kort klänning, även om det nog måste ta ett tag innan det sjunker in...
  4. Elegant, fast med lite nya former. Tänk fortfarande beige och neutrala färger, men med kanske lite mer volym i ärmarna, super-wedges eller vad annat som inte tillhör det som vi redan sett. Jag är inne på mina wedges igen, ska när snön behagar försvinna köra dem med tjocka strumpbyxor till både klänning och kjol.
Saker som däremot känns lite sådär är hela metallictrenden, speciellt på leggins. Det behöver nog en tid för att sjunka in. Det och satinryggsäcken. Punkkänslan däremot kan jag leva men, även om jag inte är den som brukar sota ögonen, men rock, kavaj och lite så kör jag gärna. Lagom androgynt.

Någon annan som funderat på vårfavoriter?