Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Summertime

måndag, juni 18, 2007

Jag som spenderar majoriteten av min tid i Sverige är ganska inne på det här att byta kläder efter årstid. Det är inga problem att byta vinterns tjocka koftor mot sommarens luftiga klänningar, det sitter nästan i ryggmärgen vid det här laget. I och med att man är bra på mycket olika typer av kläder är man kanske mindre bra på det specifika. Man har lite kunskap om mycket och när det kommer till att finputsandet är man kanske inte lika skarp. Jag har fått stilstillestånd och har jättesvårt att hitta ett bra flyt på sommarens stilar. Tidigare har det kanske varit så att sommaren varit slapp-perioden, man har kommit undan med lite linnen och kanske ett par linnebyxor eller två. Vintern har varit tiden att verkligen blomma ut. Eller så tycker jag bara det för att jag har dålig inspiration nu :) Hur som helst, jag tar tjuren vid hornen och går till det ställe där de borde ha järnkoll på sommaren. LA. Vad har de på sig? Hur står de ut i värmen? Och hur upprätthåller de sitt blanka, perfekt fönade hår?

Svar 1
: Fine, kan se ut att vara saxad från Stockholm.
Svar 2: Störtläckert, me like!
Svar 3: Är det inte varmt med jeans?
Svar 4: Man kommer alltså undan med flipflops?
Svar 5: Med vita skor funkar det på sommaren också, sött.
Svar 6: Inte vad jag skulle kalla sommar, men det funkar.
Svar 7: Känns också svenskt, förutom håret då. Hur gör dom? Glans- och hårspray?
Svar 8: Supersnyggt, och man behöver alltså inte vara attackbrun?

Lite visare och mer inspirerad kanske jag kan sparka igång stilsinnet igen.