Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Rättvist vs Orättvist

onsdag, juli 25, 2007

Idag var jag och syster en sväng på stan. Det skulle slöstrosas och eventuellt shoppas om chansen gavs. Vi fick en flygande start då hon började med att fynda ett par skor. Superfina med platå och smal, hög klack. Två par fanns kvar på superrea, båda i stl 40, vad är oddsen? Men, det var peep toe's, och hon kan ju obehindrat ta sig fram i sådana medan de på mig nästan blir för stora eftersom mina tår åker ut där fram! De glappar i hälen! I stl 40! Mina fötter är väl ganska smala, vet inte om det har med balettlivet eller det på senare tid införskaffade smala skor att göra, men så är det i alla fall och det resulterar i att det ska vara ett minimalt hål i fram eller helt sonika inget allt (alt låg klack). Grön av avund fick jag bevittna hur hon köper dem och jag har fått löfte om att låna dem (hur det nu skulle gå till vet jag inte).

Det blev dock bättre. Efter lite HM bl a kunde jag på Indiska fynda den hypade lookalike-väskan (lånar länk av Right Now, tack tack) på rea. Jag var lite sugen på den när den kom, snygg, enkel läderväska, men det blev inget. Nu fanns det ett ex kvar och jag kände att det var dags.

Dagen fortsatte i samma makliga tempo med avbrott för mat. Sen bar det av till myrorna där jag fortsatte att kavalkadfynda. Världens sötaste lilla skinnjacka! Den hade ingen prislapp och när tanten i kassan skulle "gå och kolla" tänkte jag att nu blir den väl hur dyr som helst... Men hon kom tillbaka och meddelade 150 kr. Jag kunde inte säga nej.

Dagens sista anhalt var ett lite mindre glamoröst Rusta, men detta enbart för att jag sett kampanjblad på Max (där vi åt) om att de hade KMS-produkter för 30 spänn! Nu är de väl bara garanterade äkta (?) endast om de köpts på riktiga salonger, men kom igen, 30 spänn! Nu heter de ju så lustigt allihop, men fyra fynd blev det.