Hur Apple inte vårdar sina kunder
måndag, november 03, 2008
Såhär kan det gå när man spiller vin på sin laptop. Kortslutning. Men det enda som behövs är ny keyboard. Tidigare kunde man köpa det löst från Apple och montera själv, då det inte är särskilt svårt. Numera kan man tydligen inte det utan måste lämna in hela datorn på service, då kostar det 1500 kr + att man vet aldrig hur lång tid det tar (det är ju inte så att man får en ersättningsdator om de ska hålla den i 3 mån).
Ännu ett praktexempel på hur Apple är bra på att sälja varumärke, men usel på att vårda kunder. Som tur är finns Ebay, ny keyboard är på väg (kostnad, runt 200 kr).
Det tråkiga är att jag trots detta antagligen kommer att köpa Apple igen när den här datorn verkligen går sönder på riktigt. Så bra är OS X.
1 Comments:
Kom över till Linux-land.. Allt som är bra med Mac plus allt som är bra med PC, i ett! Det är helt makalöst!
Go Ubuntu!
//erik
Skicka en kommentar
<< Home