Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Opera och annan skönsång

söndag, maj 28, 2006

I min jakt på en webbläsare som tar alla sidor jag är inne på mer eller mindre ofta laddade jag hem Opera. Det finns ju en licens att få genom universitetet så man får den "riktiga" versionen gratis, det tackar vi för! Hur som helst, till min stora besvikelse, så bloggar jag nu fortfarande i Firefox eftersom jag har samma problem i Opera som jag har i Safari, alla funktioner syns/finns inte. "Ja, men varför tar du inte hem Explorer blajblaj" är kommentarer som brukar hagla så fort jag börjar beklaga mig, men när jag nu äntligen har en dator där den inte är förinstallerad samt inte går att avinstallera så tänker JAG då inte lägga in den ;) + att den inte har flikar. Firefox är egentligen helt ok, lite otymplig bara + att den bläddrar fram och tillbaka mellan sidor beroende på hur man rör musen. Rör man den snabbt åt höger går den framåt och motsvarande bakåt. Det kan generera spel hos användaren, ganska ofta.

Det jag egentligen ville med inlägget var att fortsätta på klänningstråden. Den av mig eftertraktade som söktes både här, i Gävle och i Sthlm var tydligen eftertraktad av flera då den förutom någon ensam 42/44 var totalslut! Överallt! Det var sen tal om att tillverka en själv, men förslaget rann ut i sanden, inte helt oväntat ;) Hur som helst har jag tröstat mig med följande:


Den gör sig mycket bra i sig men också till de tidigare nämnda leggins:arna (plural på det, någon?) samt till The skor:



Nu har det hänt minst två ggr, Firefox frågar om jag verkligen vill gå bakåt, då jag har osparad info på sidan! Och, nej, funktionen går inte att stänga av! Eller jag har efter ett antal försök inte lyckats iaf. Jag kan iaf trösta mig med att banken nu mera fungerar i Safari :D

För att avsluta, mission accomplished, jag är numera ägare av en kjortklänning. Och så fort vädret vill samarbeta med mig kommer den att anvädas flitigt.