Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Har du hört...

torsdag, augusti 24, 2006

Att Hm fått in nytt i shopppen och dessutom Harmony har väl inte undgått någon. Jag har, som många, väntat lite med spänning, men blev, också som många, lite besviken när det inte riktig var det material som jag hade tänkt... Hittade som bäst 70%ull i de trörjorna med skärp, vilka jag knep på en gång, en i varje färg, jättefina och de går nog att kombinera med det mesta! Men annars var det 14% angora, 20% angora (men då med 40% polyamid) för hela slanten. Kändes heller inte som om det var så jätteroliga plagg (eller så många), visst att man kan göra tights och leggins i alla dess former och färger, men förutom de tröjorna med skärp var det inget som direkt lockade, eller för den delen kändes särskillt speciellt. Det var kanske inte tanken heller, vem vet.

Det går ju också heta diskussioner om det svarta nagellacket. Jag föll för det redan förra hösten när det talades om mörka färger på nagellacksfronten, och är fortfarande frälst nu när jag kan plocka fram det igen. Funkar med allt och behöver inte alls se särskillt goth, punk eller valfritt annat man kan tänkas associera det med. Nu talas det väl om mörka färger på naglarna i höst igen och jag måste nog införskaffa nytt snart då burken från i höstas nästan är slut. I höstas knep jag det sista exemplaret iaf, så nån annan måste ju tycka som jag :)

2 Comments:

At 8:54 em, Anonymous Anonym said...

Jag la också en sån tröja med skärp i kundkorgen men ångrade mig sen eftersom jag är rädd att den är lite kliande. Men den var superfin!

 
At 9:37 em, Blogger Anna said...

Jo, ull kan ju vara lite stickigt, men jag är van ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home