Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Snopet bad, lyckad shopping

onsdag, augusti 09, 2006

Åkte på en aningen snopen badtur idag då vi när vi kom fram märkte att det var mulet. Det var fint väder när vi åkte och jag hade faktiskt sett fram emot en dag på stranden. Nu satt vi med jackor och filtar och försökte ha picknick ändå. Som tur var kom solen efter ett tag, men det blev ändå varken bikini eller bad, men dock en trevlig upplevelse i stort. Jag måste verkligen skaffa en ny bikini. Har handlat de senaste på HM alt. HM REA och haft mest för att de har funkat och för att jag inte får chansen att använda dem så ofta. För tillfället har jag nu ett felköp från syster, helt ok, men ändå. Det är ju lite av en pina att leta bikini då man (läs jag) aldrig hittar nån som verkligen funkar, vilket medför att man måste avsätta en massa tid till detta letande, och, ja, på den vägen är det. Jag vill ha en utan axelband, men med trosor som inte visar hela rumpan :) Det verkar inte vara den vanligaste av kombinationer iaf, så jag får väl leva sommaren ut med mitt avlagda felköp.

Dagens badtur innbar dock lite lyckad shopping. Det ligger en konstant loppis på den vägen och de har hur mycket saker som helst. Jag menar hur mycket som helst. Det ligger lite på landet, lite avskillt, så det finns ju plats... Hur som helst, efter att ha botaniserat igenom alla skor de hade (de hade t om ett separat rum för skorna, med en skylt som det stod "SKOR" på) hittade jag en scarf för 15 kr, helt ok. Har även tidigare på liknande ställe fyndat en liknande scarf, fast i lite mer bruna färger, se nedan för bild på båda.