Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Checklista

torsdag, augusti 10, 2006

Som sig bör så ska man ju ha en cheklista över vad som kan tänkas funka/absoluta måsten i höst. Mindre snack och mer lista alltså.

1. Mascara, Lancome Hypnose
Har levt på budgetvariant hela sommaren, dock kanske inte så farligt då jag inte använt den så ofta, men till hösten måste det bli en ny!

2. Ankleboots
Ja, man kan ju inte ha för många stövlar :) Nejdå, hittade ett par fina vintage, dock för små, med jag har en bild i huvudet iaf. De var i skinn, smal klack med mockaskaft, så om jag hinnar liknande så räkna med inköp!

3. Knästrumpor
För jag tror verkligen att de kan funka med stövlar och shorts! Vita speciellt (möjligen över strumpbyxor).

4. Skjorta med sidenband
Har inventerat fars gamla förråd av skjortor (vilket är ganska omfattande då han aldrig slängt nån, någonsin), och valt ut b la en blå gjord i Zürich någongång på 70-talet skulle jag gissa. Den är lagom smal i modellen och funkar fint med vitt sidenband i midjan och upprullade ärmar.















5. Justin Timberlakes Futuresex / Lovesounds
Sexy back säger väl allt?

6. De perfekta ballerinorna
Det skulle vara de som slår ut The skor, helst som tidigare beskrivits, rosa med lite fyrkanting tå.

7. Nya jeans!
Allt från skinny, boyfriend till stovepipes och höga midjor. Herregud, hur ska man kunna välja. Är supernöjd med de jag redan har, men är samtidigt lite sugen på ett par baggy levis... Smyganvände ett par i våras en del, helt ok, frågan är bara hur mycket jag vill avvika från den annars lite mer slanka siluetten som råder nu, och vad har man till sånna byxor?

8. HM Modern Classic
Hoppas och tror att det blir en modern klassiker!

9. Parfym
Min DKNY Be Delicious som jag trivts så bra med är slut, och nu börjar arbetet med att hitta en ersättare. Ny och spännande eller gammal och troget? DKNY Be Delicious Kisses Limited Edition kan ju vara både bra och bekväm!

10. The!
I mängder. Jämt. Gärna chai med skummad mjölk.