Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Hemlös?

söndag, augusti 20, 2006

Nu är jag igång igen, eller jag har inte riktigt slutat tror jag. Testar webbläsare nummer x i ordningen, Camino. De beskriver själva upplevelsen som mozilla power, mac style. Mozillabaserad med macanpassad, kanske detta faktiskt kan bli ett vettigt alternativ till Safari ändå, så kanske de problem som redovisats nedan kan bli ett minne blott. Den där Flock är ju lite instabil än så länge... ska kolla upp betan dock.

Känns lite oroligt att hoppa mellan webbläsare sådär, nervöst på nått sätt. Det går ju att ta med sin alla bokmärken etc, men det känns inte riktigt som hemma. Camino är mindre och kantigare än Safari, som ändå känns lite större och fluffigare. Men det kanske är en vanesak. Ska försöka välja en läsare att köra nu och denna är ju redo att tas i bruk. Har redan testat Blogger, banken och andra sidor som kan tänkas strejka, eller som har strejkat i Safari iaf, och det funkar fint. Den ligger i docken också vilket gör att man blir lite mer benägen att använda den. Nu ska jag se om jag får in ad-block också!

Uppdatering: Vadå få in, Annoyance blocking finns ju inbyggt! Man kan blockera pop-ups och webbreklam, samt förhindra att fönster flyttas eller ändrar storlek *lycka*