Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Vinter

onsdag, oktober 25, 2006

Nu när det vara var 3 grader ute imorse kom jag att tänka på vintern, den har ju varit lite frånvarande i år. Det första som slog mig var långkalsonger, det är ju kallt om benen! (Doh) Hur ska man få in sånna under de numera snortajta jeansen? Hur gjorde jag förra året? Och varför är jackan så kort? Man kan ju förbereda sig med ullkoftor samt ullknästrumpor, men det finns ju området däremellan. Jag är lite tveksam till långkalsonger men det enda alternativ som verkar finnas är att införskaffa en längre kappa. Dags att plocka fram vinterkappan kanske, även om det känns lite overkill än så länge. Skor är ju sen ett annat avsnitt. Jag har efter mycket om och men, för några år sen, införskaffat curlingkängor. De är hemskt fula (speciellt om man har stora fötter...) och går inte riktigt ihop med alla kläder man har, men man fryser aldrig och man kan gå igenom och på allt! En fin avvägning alltså :) Har funderat länge om det skulle finnas andra vinterskor som kan matcha dem men än så länge har det varit snålt. Det som sätter pricken över i:et är ju korken i sulan, som gör att man kommer upp en bit över marken, det gör en otrolig skillnad och är nog svårt att hitta på andra skor. Har än så länge kört skor lite efter väder och tillfälle och det är väl vad jag får fortsätta med om inget revolutionerande inträffar.