Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Att önska sig

söndag, november 05, 2006

Nu när det närmar sig jul så snurrar ju hela önskeproceduren igång. Själv har jag trakasserat folk med frågor om vad de önskar sig i en sidådär två månader nu, men själv har jag inte börjat fått förfrågningar förrens nu :) Hur som helst, efter lite funderande så kommer jag fram till både praktiska och andra önskningar. Följande har jag spanat på en tid nu, i antingen svart eller vitt, jag kan inte bestämma mig, men aldrig kommit för mig att beställa. Det skulle isf sammanfalla med en beställning av, antagligen i vitt, men också som nog skulle göra sig i svart, vitt och beigt. Sen finns det ju hur många andra one-pieces samt underkläder som skulle vara jätteroliga, men... Har också snubblat över (i gold brown eller gold beige) som skulle göra sig till väldigt mycket. Har alltid gillat Pilgrim och deras fjärliar stod högt upp på en önskelista för ett par år sen och har använts flitigt. Läste också om och deras Dream Cream, men där finns ju mycket annat som skulle vara roligt. Kan hända att det är där jag kommer att handla en del julklappar. Ett annat bra julklappsställe är, där man både kan fynda åt andra samt önska sig själv. Sen skulle det även vara välkommet med lite mer minne till datorn, 1GB skulle inte vara helt fel. Minnena på Apple är hysteriskt dyra så det är möjligen så att det får bli ett Kingston eller liknande. Har läst lite om andra med ibook som testat och det verkar funka. En extern hårddisk skulle också vara helt ok, har tänkt fixa en backuplösning en tid nu, men inte kommit nån vart. Det är snålt med backupprogram, speciellt till OS X. De externa hårddiskar som finns är sådär, vill helst ha en one touch utan strömsladd, men det verkar inte vara helt lätt. Egentligen är det sånna saker jag helst skaffar själv, dels för att jag "behöver" det pronto, dels för att det kan vara lite knepigt att få tag på... Hur som helst, jag kan säkert hålla på ett tag, och det kommer säkert att trilla in fler saker :)

Vad skulle ni önska er?

6 Comments:

At 10:11 fm, Anonymous Anonym said...

Hej!Jag ska önska mej smålandskassen från svenskt tenn..
har kikat på den länge. Vilket tyg har du? tycker din va toppen, är det hawaii brun??kul att du inte har manhattan som de flesta!! bra blogg.ha en trevlig dag

MVH Maria i malmö

 
At 1:20 em, Blogger Anna said...

Tack! :D Jag har ett tyg från Jobs, tror det heter Fruktträd. Kul att du kikade in!

 
At 2:52 em, Anonymous Anonym said...

Åh jag tycker att det är jätte svårt att önska sig på beställning. När man går på stan kan man se jag vill ha den och det och den osv. men att sen komma ihåg allt braiga...; )

 
At 4:41 em, Anonymous Anonym said...

Hej! Jag såg din Smålandskasse på Ytligheter, och jag önskar mig också en sådan, tror jag. Vad kostar den? Vart har du hittat din? Får man plats med en laptop? Hihi många frågor... mvh Elca

 
At 8:10 em, Blogger Anna said...

Anna: Absolut, man får nästan springa runt med papper och penna! :)

Anon: Min var egentligen en present, men nu råkar jag veta att den kommer från Svenskt Tenn och kostar ca 1050 :) Det går ner en 12" ibook med ett skinny fodral + typ lite till, hittade föresten detta inlägg för den riktigt nyfikna: http://saturnusart.blogspot.com/2006/03/vska-innehll.html

 
At 11:09 em, Anonymous Anonym said...

Ett ram minne till en dator på 1GB kostar beroende på hur bra det är. Hur snabbt det går och hur mycket det orkar.
1GB är bara en dekal, precis som fake märken som är till för att synas men som inte gör så mycket, medan ett äkta och därmed dyrt märke gör mer nytta.

 

Skicka en kommentar

<< Home