Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Äntligen!

lördag, april 07, 2007

Nu har jag skaffat en ny kamera, och det blev en Canon Ixus i7! Det fanns en kvar på stället jag var och den var i blått, det kunde inte bli bättre. Den är inte så mycket större än min gamla Cyber Shot och speciellt är inte skärmen så stor. Jag vill hellre ha en som är liten och smidig hellre än stor och flashig... Skärmen behöver inte vara så stor då jag hellre har ett stort minneskort och bara trycker av istället för att stå och välja ut bilder på plats. Nu gäller det bara att hitta ett sjyst SD-kort också, det som kom med är 16 mb :) Eftersom kamerorna verkar ha slutat tillverkas och SD-korten verkar reas ut, så kniper jag gärna ett så fort jag kan om det är nånslags utgående standard... Vet dock inget säkert och de hade hyffsade kort i affären, men jag ska se om det går att hitta nått lite billigare på nätet.

1 Comments:

At 10:14 em, Anonymous Anonym said...

De SD kort som reas ut är inte lika snabba som de som är dyrare.
Mitt SDkort på 1 GB kostade 500 kr när jag köpte det för ett halvår sedan då snabbheten i kortet är på 133x. De kort som reas ut ligger oftast på 50x, vilket ger en slöare bildöverföring, bildtagning och preview i din kamera.

Men det hela handlar om att vinna 2-3 sekunder och snabbheten i hur kortet hanterar bilderna. Mer är det inte! :)

 

Skicka en kommentar

<< Home