Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Switcher

söndag, november 19, 2006

Jag är en switcher, jag erkänner. Jag har bytt från PC till Mac. Det hela gick oerhört smärtfritt och det var med förtjusning som jag packade upp min nya baby för lite mer än ett år sen. Har varit totalt macifierad sen dess. Tyvärr sitter jag nu på PC på jobbet och har nästan gått tillbaka lite, kortkommandon etc kommer nästan naturligare på PC:n nu! Jag tar det som en hint som säger "Data mer hemma!" :D

Helgen har varit lagom hektisk. Det hela började i fredags med take out, det går nästan på rutin numera. Denna gången var det nån slags grillat köttspett, jag är inte särskillt kunnig på området, så vi lämnar det där. Men gott var det. Annars har det blivit mycket sushi och ibland thaimat. Men det är ganska skönt, man (M :)) slipper laga mat + att man känner att nu är det fredag. Vi fortsatte sen ut på nation, också lite av en rutin numera... Helt ok, men inte mer. Iofs skoj att vara ut, iofs inte skoj att vara bakis på NK dagen efter...

Vi körde lite julklappsshopping i den kungliga huvudstaden igår. Eller mest span, då det är svårt att handla till folk när de är med... Men bra uppslag blev det, ska fixa det vid senare tillfälle. Jag fick pekat på både en Bayswater och Herméschalar, hehe. Sen blev det lunch på Prinsen, helt underbart gott. Försökte sen handla mörklila nagellack på Make Up Store, men det var ju såklart slut. Har hört något om att de ska byta förpackningar och det verkar som om det mesta är slut och att de vill rea ut resterande, så förhoppningsvis kommer de in nytt innan jul. Spontanhandlade också den röda VR-klänningen på Hamngatan (hör och häpna). Ingen jag planerade alls, men den såg verkligen jättefin ut och den var nästan ännu bättre på, så jag slog till! Den blir bra till jul, nyår och diplomeringen som är de fester som nu är inplanerade.


Härligt att sen komma hem för att lyssna på hur grannarna ovan har fest... jag slocknade väl, bakis och trött som jag var, men andra hade lite svårt att sova när det sjöngs och dansades där uppe. De gick ut strax efter elva fick jag höra sen iaf. Idag har vi brunchat på Vdala, jättegott med våfflor, potatissallad och fruktsallad...! Strosat runt i maklig takt för att sen komma hem och städa, urk, men det behövs väl det med. Tvätten hägrar här näst nu.