Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Avancerad

tisdag, september 12, 2006

När jag flyttade till Uppsala, hösten 2001, inhandlade jag ett par örhängen. Eller, snarare, tre. På HM fick man då tre par pärlor, ett par små, gråa, ett par meddelstora, vita samt ett par ganska stora, mörkgråa för ungefär 19:50. De vita har hängt med en del sen dess och används flitigt, ofta flera gånger i veckan. Detta trots att jag för några år sen fick ett par äkta av mina föräldrar... Min ursäkt har alltid varit att jag använder HM-varianten för det gör inget om jag skulle tappa dem, öh. De äkta kändes lite för fina och jag var lite för rädd om dem, för att använda dem, lite av en paradox. Nu, idag, har jag dock brutit den och för första gången använt dem! Härmed lämnar jag de från HM och övergår till att använda de äkta på heltid. Har man blivit vuxen då?


Äkta till vänster, HM till höger.