Lilla Anna i Stora Världen

Om saker du inte visste att du behövde veta eller I shop, therefore I am

Dagens på dagens

onsdag, september 06, 2006

Skjorta - Second hand
Smala byxor - Moto
Skärp - HM

Har varit på lite av en upptäcksfärd idag efter jobbet. En ny second hand-affär har öppnat, de ska ta in lite egendesignat också, men i huvudsak tror jag det ska vara second hand. Den är ganska liten så utbudet var inte jättestort, men ett och annat fint hade de. Hittade ett sött turkost linne för inte mycket pengar alls, men såklart tar de inte kort. Min fråga är då, är det folk som går runt med kontanter? Och kan de isf träda fram och berätta hur man gör? Jag har max nån tia och lite mynt på mig, förutom mitt VISA-kort då, och när jag väl tar ut kontanter så tar jag absolut inte ut mer än nödvändigt, och de brukar försvinna lika fort som de kom... Kanske är det en generationsgrej, jag har inte en aning om hur man gör när man ska betala räkningar, om man inte ska göra det på nätet, handlar gärna på nätet också. Har knappt haft en vanlig telefon, för alla finns ju "online". Beställer biljetter, lånar om böcker, kollar tider online. Synd bara att man inte kan ha sina kläder och sånt online, oh, vad med plats jag hade sparat då ;)